مراقبت و سلامتی

رژیم غذایی مدیترانه ای و پیری مغز

رژیم غذایی مدیترانه ای و پیری مغز

رژیم غذایی مدیترانه ای و پیری مغز : نیکولا لودلم راین، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب چگونه فرآوری‌شده غذا نخوریم، که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید که یافته‌های این مطالعه همان چیزی است که او انتظار دارد.

او توضیح می دهد: «تأثیر مثبت رژیم غذایی مدیترانه ای بر سلامت مغز به طور فزاینده ای شناخته شده است. “این توسط مجموعه رو به رشدی از شواهد پشتیبانی می شود که مشخصات مواد مغذی آن را با عملکرد شناختی و محافظت عصبی مرتبط می کند.” ایمی رایشلت، عصب‌شناس تغذیه و مدیر ارشد نوآوری در PurMinds NeuroPharma، که در این مطالعه شرکت نداشت، موافق است.

اسیدهای چرب شناسایی شده همگی اسیدهای چرب طبیعی هستند که در گیاهان، لبنیات و ماهی های روغنی یافت می شوند. این اسیدهای چرب برای حفظ نورون‌ها، که به عنوان سلول‌های مغز نیز شناخته می‌شوند، ضروری هستند. در همین حال، رایشلت می گوید آنتی اکسیدان ها، از جمله کاروتنوئیدها، برای خنثی کردن رادیکال های آزاد مهم هستند. آنها از مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند که می تواند به سلول های مغز آسیب برساند و پیری را تسریع کند. Reichelt توضیح می دهد: «جلوگیری از ایجاد استرس اکسیداتیو می تواند عملکرد نورون را حفظ کند. سپس ویتامین E و کولین وجود دارد.

رایشلت می‌گوید: ویتامین E یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های مهم است که به محافظت از عملکرد سلولی کمک می‌کند و با محافظت در برابر زوال عقل مانند بیماری آلزایمر مرتبط است. در مورد کولین (که در غذاهایی مانند زرده تخم مرغ یافت می شود)، رایشلت می گوید که بلوک سازنده انتقال دهنده عصبی استیل کولین است که برای توجه و حافظه پایدار مهم است.

رژیم غذایی مدیترانه ای و پیری مغز : Ludlam-Raine با خلاصه کردن اینکه چگونه این مشخصات مواد مغذی پیری مغز را کند می‌کند، توضیح می‌دهد: «این مواد مغذی در مجموع به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، دو عامل اصلی در پیری مغز کمک می‌کنند. آنها از یکپارچگی غشای سلولی حمایت می کنند، جریان خون را به مغز بهبود می بخشند، و انعطاف پذیری عصبی را افزایش می دهند، که همگی برای حفظ عملکرد شناختی با افزایش سن بسیار مهم هستند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *