آرایشی و زیبایی

روتین مراقبت از پوست خود را ساده کنید

روتین مراقبت از پوست خود را ساده کنید

روتین مراقبت از پوست خود را ساده کنید : اگر یک رژیم روزانه پیچیده پوستی شامل سبدی از محصولات را انجام می دهید، ممکن است ناخواسته سد پوستی خود را ضعیف کنید. در مورد اینکه کدام محصولات ضروری و موثرتر هستند، با یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست صحبت کنید.

اگر لایه برداری می کنید، توجه کنید که پوست شما به روشی که استفاده می کنید چه واکنشی نشان می دهد. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، افرادی که پوست حساس و رنگ پوست تیره‌تری دارند، ممکن است بخواهند از یک پارچه نرم و یک لایه‌بردار شیمیایی ملایم استفاده کنند.

برخی از انواع اسکراب ها و برس ها ممکن است به طور موقت به سد پوستی شما آسیب برسانند.

 به pH توجه کنید

گوشته اسیدی ظریف پوست شما حول pH 4.7 منبع مطمئن معلق است. اما pH برخی از محصولات پوستی می تواند از 3.7 تا 8.2 متغیر باشد. محققان توصیه می کنند که با محصولی که PH بین 4.0 تا 5.0 است پاکسازی کنید.

حفظ pH پوست در سطح سالم ممکن است به محافظت از شما در برابر بیماری های پوستی مانند درماتیت، ایکتیوز، آکنه و عفونت های کاندیدا آلبیکنس کمک کند. اگرچه همه محصولات pH خود را ذکر نمی کنند، اما برخی از آنها اینطور هستند.

یک روغن گیاهی را امتحان کنید تا سد پوستی خود را دوباره پر کند

تحقیقات انجام شده توسط منبع معتبر 2018 نشان می دهد که روغن های گیاهی خاص ممکن است به ترمیم سد پوستی کمک کنند و همچنین مانع از دست دادن رطوبت پوست شما شوند. بسیاری از این روغن ها دارای اثرات ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز هستند.

برخی از موثرترین روغن های گیاهی که باید روی پوست خود استفاده کنید عبارتند از:

  • روغن جوجوبا
  • روغن نارگیل
  • روغن بادام
  • روغن آرگان
  • روغن گل گاوزبان
  • روغن گل رز
  • روغن آفتابگردان
  • روغن سویا
  • روغن گل پامچال
  • روغن توت سیاه

راه های زیادی برای استفاده از روغن های گیاهی روی پوست وجود دارد. می توانید از کرم ها و لوسیون هایی استفاده کنید که حاوی یک یا چند مورد از این روغن ها هستند. یا می توانید مقدار کمی از روغن را در کف دست خود بریزید و سپس آن را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید تا جذب شود.

به دنبال فرمولاسیونی باشید که حاوی سرامید باشد

سرامیدها لیپیدهای مومی شکل هستند که در غلظت های بالا در لایه شاخی یافت می شوند. آنها برای اطمینان از عملکرد صحیح سد پوست شما بسیار مهم هستند. تحقیقات انجام شده از منبع معتبر 2019 نشان می دهد که محصولات حاوی شبه سرامیدها ممکن است به بهبود خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن ناشی از یک مانع با عملکرد ضعیف کمک کنند. مرطوب کننده های غنی از سرامید نیز ممکن است یکپارچگی ساختاری سد پوست شما را تقویت کنند.

مرطوب کننده های سرامید ممکن است به خصوص در صورت داشتن آکنه مفید باشند. در پوست های مستعد آکنه، این سد اغلب مختل می شود و درمان آکنه می تواند پوست را خشک و قرمز کند. محصولات حاوی سرامید نیز ممکن است به محافظت از پوست تیره تر کمک کنند. بر اساس یک بررسی در سال 2014 از مطالعات منبع مطمئن، رنگ پوست تیره تر حاوی سطوح سرامید کمتری است.

مرطوب کننده های حاوی هیالورونیک اسید، پترولاتوم یا گلیسیرین را امتحان کنید

خشکی پوست یک مشکل رایج است و مرطوب کننده ها راه حلی هستند که اغلب توصیه می شود. یک مرطوب کننده انسدادی با کاهش میزان از دست دادن آب از پوست شما به سد پوستی کمک می کند. این محصولات یک لایه نازک روی پوست شما باقی می گذارند که به جلوگیری از از دست دادن رطوبت کمک می کند.

یکی از مرطوب‌کننده‌های انسدادی که اغلب توصیه می‌شود، پترولاتوم است، که به گفته کارشناسان می‌تواند تا 99 درصد از هدررفت آب از پوست شما را مسدود کند.

مانند مرطوب کننده های انسدادی، مرطوب کننده ها نیز می توانند عملکرد سد را بهبود بخشند. مرطوب کننده ها با کشیدن آب – از محیط یا از داخل بدن شما – و چسباندن آن به سد پوستی کار می کنند. محققان منبع معتبر محصولاتی را توصیه می کنند که حاوی اسید هیالورونیک، گلیسیرین، عسل و اوره هستند.

نحوه استفاده

روتین مراقبت از پوست خود را ساده کنید : بلافاصله پس از خروج از حمام، زمانی که پوست شما مرطوب است، به آرامی مرطوب کننده را به پوست خود بزنید.

همه مواد مراقبت از پوست برای همه کار نمی کنند. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید چند محصول مختلف را امتحان کنید تا مشخص کنید کدام یک برای حفظ سلامت، محافظت و مرطوب نگه داشتن پوست شما بهتر عمل می کند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *