تناسب اندام و تغذیه

راه های کاهش وزن ایمن

راه های کاهش وزن ایمن

راه های کاهش وزن  : نکاتی که می تواند به کاهش وزن ایمن و موثر کمک کند شامل کاهش وزن ۱ تا ۲ پوند در هفته، نگه داشتن میان وعده های سالم، هیدراته ماندن و اجتناب از غذاهای فرآوری شده است.

داروهای رژیمی و سایر محصولات کاهش وزن تبلیغات گسترده ای دریافت می کنند، اما ممکن است بهترین راه برای کاهش وزن ایمن نباشند.

بر اساس تحقیقات سال 2014، اکثر افرادی که به دنبال نکاتی در مورد چگونگی کاهش وزن هستند، با اطلاعات نادرست یا گمراه کننده در مورد کاهش وزن مواجه می شوند.

رژیم‌های «مد» و رژیم‌های ورزشی گاهی اوقات می‌توانند خطرناک باشند، زیرا می‌توانند مانع از برآوردن نیازهای غذایی افراد شوند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری منبع مطمئن، مطمئن ترین مقدار کاهش وزن در هفته بین 1 تا 2 پوند است. کسانی که در هفته خیلی بیشتر از دست می دهند یا رژیم های غذایی یا برنامه های معمولی را امتحان می کنند، احتمال اینکه بعداً دوباره وزن پیدا کنند، بسیار بیشتر است.

انواع روش های تحقیقاتی برای کمک به فرد برای رسیدن به وزن سالم وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

1. نگهداری تنقلات سالم در خانه و اداره
جاستین پیجت/گتی ایماژ
مردم اغلب غذاهای مناسب را می خورند، بنابراین بهتر است از نگه داشتن تنقلات و آب نبات های از پیش بسته بندی شده خودداری کنند.

یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که افرادی که مواد غذایی ناسالم را در خانه نگه می‌دارند، حفظ یا کاهش وزن دشوارتر است.

نگه داشتن میان وعده های سالم در خانه و محل کار می تواند به فرد کمک کند تا نیازهای تغذیه ای خود را برآورده کند و از شکر و نمک اضافی اجتناب کند. گزینه های میان وعده خوب عبارتند از:

آجیل بدون نمک یا شکر اضافه شده
میوه ها
سبزیجات از قبل خرد شده
ماست های کم چرب
جلبک دریایی خشک شده
2. حذف غذاهای فرآوری شده
غذاهای فرآوری شده سرشار از سدیم، چربی، کالری و قند هستند. آنها اغلب حاوی مواد مغذی کمتری نسبت به غذاهای کامل هستند.

طبق یک مطالعه تحقیقاتی اولیه، غذاهای فرآوری شده بسیار بیشتر از سایر غذاها منجر به رفتارهای غذایی اعتیادآور می شوند که منجر به پرخوری افراد می شود.

3. خوردن پروتئین بیشتر
رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند به کاهش وزن کمک کند. مروری بر تحقیقات موجود منبع معتبر در مورد رژیم های غذایی با پروتئین بالا به این نتیجه رسید که آنها یک استراتژی موفق برای پیشگیری یا درمان چاقی هستند.

در مجموع، داده ها نشان داد که رژیم های غذایی با پروتئین بالاتر از 25 تا 30 گرم پروتئین در هر وعده غذایی باعث بهبود اشتها، مدیریت وزن بدن، عوامل خطر متابولیک قلبی یا همه این پیامدهای سلامتی می شود.

فرد باید بیشتر تخم مرغ، مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی و لوبیا بخورد. این غذاها همگی سرشار از پروتئین و نسبتاً کم چربی هستند. پروتئین های بدون چربی عبارتند از:

ماهی
لوبیا، نخود و عدس
مرغ سفید
پنیر کوتیج کم چرب
توفو

4. ترک شکر اضافه شده
اجتناب از شکر همیشه آسان نیست، اما حذف غذاهای فرآوری شده اولین قدم مثبتی است که باید برداشته شود.

بر اساس منبع معتبر موسسه ملی سرطان، مردان 19 ساله و بالاتر به طور متوسط بیش از 19 قاشق چایخوری شکر اضافه شده در روز مصرف می کنند. زنان در همان گروه سنی بیش از 14 قاشق چایخوری شکر اضافه شده در روز مصرف می کنند.

راه های کاهش وزن ایمن : بیشتر قندی که مردم مصرف می کنند از فروکتوز می آید که کبد آن را تجزیه کرده و به چربی تبدیل می کند. پس از اینکه کبد قند را به چربی تبدیل کرد، این سلول های چربی را در خون آزاد می کند که می تواند منجر به افزایش وزن شود.

5. نوشیدن قهوه سیاه
اگر فرد از افزودن قند و چربی خودداری کند، قهوه ممکن است اثرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد. نویسندگان یک مقاله مروری مورد اعتماد اشاره کردند که قهوه متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها را در بدن بهبود می بخشد.

همین بررسی ارتباط بین مصرف قهوه و کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری کبد را برجسته کرد.

6. هیدراته ماندن
آب بهترین مایعی است که فرد می تواند در طول روز بنوشد. این ماده حاوی کالری نیست و فواید زیادی برای سلامتی دارد. (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *