تناسب اندام و تغذیه

راه های طبیعی برای افزایش باروری

راه های طبیعی برای افزایش باروری

راه های طبیعی برای افزایش باروری : اتخاذ تغذیه سالم و انتخاب سبک زندگی و کاهش استرس ممکن است به بهبود باروری کمک کند. همچنین مهم است که با تیم مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا بهترین انتخاب ها را برای خود بیابید.

مشکلات باروری تا 15 درصد منبع مورد اعتماد زوج ها را تحت تأثیر قرار می دهد. راه رسیدن به والدین گاهی اوقات می تواند چالش بزرگی باشد، اما بدانید که در این چالش ها تنها نیستید.

خوشبختانه، چند راه طبیعی برای افزایش باروری شما وجود دارد. در واقع، انتخاب غذا و تغییر سبک زندگی می تواند به افزایش باروری کمک کند.

در اینجا 16 روش طبیعی برای افزایش باروری و باردار شدن سریعتر آورده شده است.

1. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید

آنتی اکسیدان هایی مانند فولات و روی ممکن است باروری را برای مردان و زنان بهبود بخشد. آنها رادیکال های آزاد را در بدن شما غیرفعال می کنند، که می تواند به اسپرم و سلول های تخمک آسیب برساند.

یک مطالعه در سال 2012 روی مردان جوان و بالغ نشان داد که خوردن 75 گرم گردو غنی از آنتی اکسیدان در روز کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد.

مطالعه‌ای بر روی ۲۳۲ زن نشان داد که مصرف بیشتر فولات با نرخ بالاتر لانه‌گزینی، بارداری بالینی و تولد زنده مرتبط است.

هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه چه مقدار آنتی اکسیدان بر باروری تأثیر می گذارد یا نمی خواهد، نمی گوید، اما شواهدی وجود دارد که به پتانسیل آن اشاره می کند.

غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و غلات مملو از آنتی اکسیدان های مفید مانند ویتامین C و E، فولات، بتاکاروتن و لوتئین هستند. خوردن بیشتر از این غذاهای سالم نباید به این تلاش آسیب برساند.

2. صبحانه بزرگتر بخورید

راه های طبیعی برای افزایش باروری : خوردن یک صبحانه قابل توجه ممکن است به زنان مبتلا به مشکلات باروری کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که خوردن صبحانه بزرگتر ممکن است اثرات هورمونی سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را که یکی از دلایل اصلی ناباروری است، بهبود بخشد.

برای زنان با وزن متوسط مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، خوردن بیشتر کالری در صبحانه باعث کاهش سطح انسولین 8 درصد و سطح تستوسترون تا 50 درصد می شود. سطوح بالای هر دو می تواند به ناباروری کمک کند.

علاوه بر این، در پایان مطالعه 12 هفته ای، تخمک گذاری این زنان بیشتر از زنانی بود که صبحانه کوچکتر و شام بیشتری می خوردند، که نشان دهنده بهبود باروری است.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که افزایش حجم صبحانه بدون کاهش حجم وعده غذایی عصر احتمالاً منجر به افزایش وزن می شود.

اگر نیاز به الهام دارید، این ایده ها را برای گزینه های صبحانه سالم و لذیذ بررسی کنید.

3. از چربی های ترانس اجتناب کنید

مصرف روزانه چربی های سالم برای تقویت باروری و سلامت کلی مهم است.

با این حال، چربی‌های ترانس به دلیل اثرات منفی بر حساسیت به انسولین، با افزایش خطر ناباروری تخمک‌گذاری مرتبط هستند.

چربی‌های ترانس معمولاً در روغن‌های گیاهی هیدروژنه یافت می‌شوند و معمولاً در برخی از مارگارین، غذاهای سرخ‌شده، محصولات فرآوری‌شده و محصولات پخته شده وجود دارند. برخی از موارد مورد علاقه، ما می دانیم.

مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی با چربی های ترانس بیشتر و چربی های اشباع نشده کمتر با ناباروری در مردان و زنان مرتبط است. (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *