دسته‌بندی نشده

دلیل بروز تومور های کارسینوئیدی

دلیل بروز تومور های کارسینوئیدی

دلیل بروز تومور های کارسینوئیدی : مشخص نیست که چه چیزی باعث تومورهای کارسینوئید می شود. به طور کلی، سرطان زمانی رخ می دهد که یک سلول در DNA خود جهش ایجاد کند. جهش ها به سلول اجازه می دهد تا زمانی که سلول های سالم به طور معمول می میرند به رشد و تقسیم خود ادامه دهد.

سلول های تجمع یافته تومور را تشکیل می دهند. سلول های سرطانی می توانند به بافت های سالم مجاور حمله کرده و به سایر قسمت های بدن گسترش یابند.

پزشکان نمی دانند چه چیزی باعث جهش هایی می شود که می تواند منجر به تومورهای کارسینوئید شود. اما آنها می دانند که تومورهای کارسینوئیدی در سلول های عصبی غدد درون ریز ایجاد می شوند.

سلول های عصبی غدد درون ریز در اندام های مختلف بدن یافت می شوند. آنها برخی از عملکردهای سلول عصبی و برخی از عملکردهای سلول غدد درون ریز تولید کننده هورمون را انجام می دهند. برخی از هورمون هایی که توسط سلول های عصبی غدد درون ریز تولید می شوند، هیستامین، انسولین و سروتونین هستند.

عوامل خطر

عواملی که خطر ابتلا به تومورهای کارسینوئیدی را افزایش می دهند عبارتند از:

  • سن بالاتر. احتمال تشخیص تومور کارسینوئید در افراد مسن بیشتر از افراد جوان یا کودکان است.
  • ارتباط جنسی. زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به تومورهای کارسینوئید هستند.
  • سابقه خانوادگی. سابقه خانوادگی نئوپلازی غدد درون ریز متعدد، نوع 1 (MEN 1)، خطر تومورهای کارسینوئید را افزایش می دهد. در افراد مبتلا به MEN 1 تومورهای متعدد در غدد سیستم غدد درون ریز رخ می دهد.

عوارض

سلول های تومورهای کارسینوئیدی می توانند هورمون ها و سایر مواد شیمیایی ترشح کنند که باعث ایجاد طیفی از عوارض از جمله:

  • سندرم کارسینوئید سندرم کارسینوئید باعث قرمزی یا احساس گرما در صورت و گردن (گرگرفتگی پوست)، اسهال مزمن و مشکل در تنفس و سایر علائم و نشانه‌ها می‌شود.
  • بیماری قلبی کارسینوئید تومورهای کارسینوئید ممکن است هورمون هایی ترشح کنند که می تواند باعث ضخیم شدن پوشش حفره های قلب، دریچه ها و رگ های خونی شود. این می تواند منجر به نشتی دریچه های قلب و نارسایی قلبی شود که ممکن است به جراحی تعویض دریچه نیاز داشته باشد. بیماری قلبی کارسینوئید معمولاً با داروها قابل کنترل است.
  • سندرم کوشینگ تومور کارسینوئید ریه می تواند هورمونی بیش از حد تولید کند که می تواند باعث شود بدن شما بیش از حد هورمون کورتیزول تولید کند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *