مراقبت و سلامتی

دلایل بروز سردرد و میگرن

دلایل بروز سردرد و میگرن

دلایل بروز سردرد و میگرن : سردردهای سینوسی معمولاً با میگرن یا سایر اشکال سردرد همراه هستند. سردردهای سینوسی با درد و فشار در صورت و سینوس‌ها همراه است و می‌تواند باعث علائم بینی شود. بیشتر این سردردها ناشی از عفونت سینوسی نیستند و به طور کلی نباید با آنتی بیوتیک درمان شوند.

عوامل خطر

سردردهای سینوسی می توانند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهند، اما در صورت داشتن موارد زیر ممکن است بیشتر باشد:

  • سابقه قبلی میگرن یا سردرد
  • سابقه خانوادگی میگرن یا سردرد
  • تغییرات هورمونی مرتبط با سردرد

جلوگیری

دلایل بروز سردرد و میگرن : چه داروهای پیشگیرانه مصرف کنید یا نه، ممکن است از تغییرات سبک زندگی که می تواند به کاهش تعداد و شدت سردرد کمک کند، بهره مند شوید. یک یا چند مورد از این پیشنهادها ممکن است برای شما مفید باشد: از محرک ها اجتناب کنید. اگر به نظر می رسد که برخی غذاها یا بوها در گذشته باعث سردرد شما شده اند، از آنها اجتناب کنید. ارائه دهنده شما ممکن است به شما توصیه کند مصرف کافئین و الکل خود را کاهش دهید و از مصرف تنباکو خودداری کنید.

به طور کلی، یک برنامه روزانه با الگوهای خواب منظم و وعده های غذایی منظم ایجاد کنید. علاوه بر این، سعی کنید استرس را کنترل کنید. به طور منظم تمرین کن. ورزش هوازی منظم تنش را کاهش می دهد و می تواند به جلوگیری از سردرد کمک کند. اگر ارائه دهنده شما موافق است، هر ورزش هوازی که از آن لذت می برید، از جمله پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری را انتخاب کنید.

اما به آرامی بدن خود را گرم کنید، زیرا ورزش ناگهانی و شدید می تواند باعث سردرد شود. همچنین تصور می‌شود چاقی عاملی برای سردرد است و ورزش منظم می‌تواند به حفظ وزن سالم یا کاهش وزن کمک کند.

کاهش اثرات استروژن. اگر به نظر می رسد استروژن سردرد شما را تحریک یا بدتر می کند، ممکن است بخواهید از داروهایی که حاوی استروژن مصرف می کنید اجتناب کنید یا آنها را کاهش دهید. این داروها شامل قرص های ضد بارداری و درمان جایگزینی هورمونی است. با ارائه دهنده خود در مورد جایگزین ها یا دوزهای مناسب برای شما صحبت کنید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *