مراقبت و سلامتی

درمان TMS برای اضطراب

درمان TMS برای اضطراب

درمان TMS برای اضطراب : همانطور که TMS اختلالات روانی مانند افسردگی و OCD را درمان می کند، ممکن است اضطراب را نیز کاهش دهد. به این دلیل که این شرایط اغلب باعث علائم اضطراب می شوند. TMS همچنین می تواند برای اختلال اضطراب فراگیر (GAD) مفید باشد. اغلب فعالیت سلول های عصبی در قشر جلوی مغز در افراد مبتلا به اضطراب افزایش می یابد. بر اساس یک بررسی تحقیقاتی در سال 2021، TMS ممکن است فعالیت در این منطقه را کاهش دهد.

TMS برای اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

بر اساس یک بررسی تحقیقی در سال 2019، TMS اثربخشی را برای اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) نشان داد. TMS می تواند قشر جلوی مغز را هدف قرار دهد، که نحوه پردازش ترس و نگرانی را تنظیم می کند. یک کارآزمایی بالینی در سال 2018 نشان داد که TMS، در کنار درمان پردازش شناختی، برای PTSD موثر است. اثر درمانی این ترکیب 6 ماه به طول انجامید.

TMS برای توانبخشی سکته مغزی

سکته مغزی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به مغز مسدود یا کاهش یابد و باعث مرگ سلول‌های مغز شود. این می تواند باعث از دست دادن طولانی مدت حرکت عضلات شود. استفاده از TMS پس از سکته مغزی می تواند باعث بهبودی حرکتی شود. محققان پیشنهاد می کنند که تکانه های مغناطیسی ممکن است فعالیت قشر حرکتی، بخشی از مغز که حرکات ارادی را کنترل می کند، تغییر دهد. یک مقاله ژورنالی در سال 2017 نیز به اشتراک می گذارد که TMS ممکن است با تحریک قشر حرکتی، مشکل بلع را پس از سکته مغزی بهبود بخشد.

TMS برای اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی یک اختلال روانی مزمن و اغلب شدید است. یکی از علائم اصلی این بیماری توهم شنوایی است که 75 درصد از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی را تحت تاثیر قرار می دهد. هدف قرار دادن قشر تمپوروپاریتال ممکن است برای توهمات شنوایی مفید باشد. این بخش از مغز که درگیر زبان است، معمولاً در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بیش فعال است.

TMS برای بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون یک اختلال عصبی است که باعث اختلال در عملکرد حرکتی می شود، از جمله:

  • لرزش
  • مسائل مربوط به تعادل
  • یخ زدن راه رفتن، که زمانی رخ می دهد که در حین راه رفتن احساس می کنید یخ زده اید و نمی توانید حرکت کنید

یک مطالعه سال 2020 نشان داد که TMS ممکن است انجماد راه رفتن را بهبود بخشد. به گفته محققان، TMS اتصالات بین بخش هایی از مغز که در انجماد راه رفتن دخیل هستند را عادی می کند.

TMS برای بیماری آلزایمر

TMS ممکن است برای بیماری آلزایمر، نوعی زوال عقل، فوایدی داشته باشد. این وضعیت باعث از دست دادن تدریجی حافظه و زوال شناختی می شود. بر اساس تحقیقات سال 2020، TMS ممکن است با تغییر ارتباطات عصبی درگیر در حافظه و یادگیری، به بیماری آلزایمر کمک کند. با این حال، برای درک اینکه چگونه TMS می تواند بیماری آلزایمر را مدیریت کند، تحقیقات بیشتری لازم است. بررسی سال 2023 از تحقیقات منبع معتبر نشان می دهد که ممکن است به علائم بیماری آلزایمر و اختلالات شناختی خفیف کمک کند.

TMS برای درد مزمن

TMS به طور بالقوه می تواند شرایط درد مزمن مانند فیبرومیالژیا را بهبود بخشد. یک تجزیه و تحلیل در سال 2017 اشاره می کند که ممکن است با تحریک قشر حرکتی و کنترل انتقال دهنده های عصبی درگیر در درد کمک کند. شایان ذکر است که افسردگی و درد مزمن اغلب با هم اتفاق می‌افتند. افسردگی می تواند درد مزمن را بدتر کند، بنابراین TMS ممکن است با درمان علائم افسردگی نیز کمک کند.

TMS برای اعتیاد به نیکوتین

درمان TMS برای اضطراب : نیکوتین دوپامین را ترشح می کند که به آن “هورمون شادی” نیز می گویند. این سیگنال‌ها را به سیستم پاداش مغز شما، از جمله قشر جلوی مغز، ارسال می‌کند که در نتیجه میل به نیکوتین و اعتیاد ایجاد می‌کند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *