تناسب اندام و تغذیه

خوردن کربوهیدرات کمتر با دیابت

خوردن کربوهیدرات کمتر با دیابت

خوردن کربوهیدرات کمتر با دیابت : دیابت یک بیماری مزمن است که افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در حال حاضر بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند.

اگرچه دیابت یک بیماری پیچیده است، اما حفظ سطح قند خون خوب می تواند تا حد زیادی خطر عوارض را کاهش دهد. یکی از راه های رسیدن به سطح قند خون بهتر، پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات است. این مقاله مروری دقیق از رژیم‌های بسیار کم کربوهیدرات برای مدیریت دیابت ارائه می‌کند.

دیابت چیست و غذا چه نقشی دارد؟

با دیابت، بدن نمی تواند به طور موثر کربوهیدرات ها را پردازش کند.

به طور معمول، وقتی کربوهیدرات می خورید، آنها به واحدهای کوچک گلوکز تجزیه می شوند که در نهایت به قند خون تبدیل می شوند. وقتی سطح قند خون بالا می رود، لوزالمعده با تولید هورمون انسولین پاسخ می دهد. این هورمون به قند خون اجازه ورود به سلول ها را می دهد.

در افراد بدون دیابت، سطح قند خون در طول روز در محدوده باریکی باقی می ماند. با این حال، برای کسانی که دیابت دارند، این سیستم به یک شکل کار نمی کند. این یک مشکل بزرگ است، زیرا هم سطح قند خون خیلی بالا و هم خیلی پایین می تواند آسیب جدی به همراه داشته باشد. انواع مختلفی از دیابت وجود دارد، اما دو نوع شایع دیابت نوع 1 و نوع 2 هستند. هر دوی این شرایط در هر سنی ممکن است رخ دهد.

در دیابت نوع 1، یک فرآیند خودایمنی سلول های بتا تولید کننده انسولین را در پانکراس از بین می برد. افراد مبتلا به دیابت چندین بار در روز انسولین مصرف می کنند تا مطمئن شوند که گلوکز به سلول ها می رسد و در سطح سالمی در جریان خون باقی می ماند. ئدر دیابت نوع 2، سلول‌های بتا ابتدا انسولین کافی تولید می‌کنند، اما سلول‌های بدن در برابر عملکرد آن مقاوم هستند، بنابراین قند خون بالا باقی می‌ماند. برای جبران، لوزالمعده انسولین بیشتری تولید می کند و سعی می کند قند خون را پایین بیاورد.

با گذشت زمان، سلول های بتا توانایی خود را برای تولید انسولین کافی از دست می دهند. از بین سه درشت مغذی – پروتئین، کربوهیدرات و چربی – کربوهیدرات ها بیشترین تاثیر را بر مدیریت قند خون دارند. این به این دلیل است که بدن آنها را به گلوکز تجزیه می کند. بنابراین، افراد مبتلا به دیابت ممکن است نیاز به مصرف دوزهای زیادی از انسولین، دارو یا هر دو در هنگام مصرف کربوهیدرات زیاد داشته باشند.

خلاصه

افراد مبتلا به دیابت دچار کمبود انسولین یا مقاومت در برابر اثرات آن هستند. وقتی آنها کربوهیدرات می خورند، قند خون آنها می تواند تا سطوح بالقوه خطرناک افزایش یابد، مگر اینکه دارو مصرف شود.

آیا رژیم های بسیار کم کربوهیدرات می توانند به مدیریت دیابت کمک کنند؟

خوردن کربوهیدرات کمتر با دیابت : بسیاری از مطالعات از رژیم های کم کربوهیدرات برای درمان دیابت حمایت می کنند. در واقع، قبل از کشف انسولین در سال 1921، رژیم های غذایی با کربوهیدرات بسیار کم به عنوان درمان استاندارد برای افراد مبتلا به دیابت در نظر گرفته می شد.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد رژیم‌های کم کربوهیدرات در درازمدت خوب عمل می‌کنند، زمانی که مردم به آن‌ها پایبند باشند. در یک مطالعه، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به مدت 6 ماه از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده کردند. اگر به رژیم غذایی خود پایبند بودند، دیابت آنها بیش از 3 سال بعد به خوبی مدیریت می شد . به طور مشابه، زمانی که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 از یک رژیم غذایی با محدودیت کربوهیدرات پیروی می کردند، افرادی که این رژیم را دنبال می کردند، شاهد بهبود قابل توجهی در سطح قند خون در یک دوره 4 ساله بودند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *