مراقبت و سلامتی

خود را با استرس و اضطراب تنظیم کنید

خود را با استرس و اضطراب تنظیم کنید

خود را با استرس و اضطراب تنظیم کنید : همه ما آنجا بوده‌ایم – احساس می‌کنیم که در گام‌هایمان فقط برخی از چیزها کم است. خوشبختانه، یک راه حل طبیعی (و خوشمزه!) در انبار شما وجود دارد. ما طرفداران پر و پا قرص درست کردن معجون‌های سالم هستیم، خواه «قهوه» قارچ تقویت‌کننده سیستم ایمنی باشد یا شیر قبل از خواب برای مقابله با بی‌خوابی.

بنابراین به‌جای رسیدن به سومین فنجان قهوه برای تقویت انرژی یا نوشیدنی‌های شبانه برای کاهش استرس، هفت تونیک طبیعی پر از مواد روزمره را جمع‌آوری کردیم که به عنوان داروهای قدرتمند برای مبارزه با خستگی، اضطراب و استرس شناخته می‌شوند. فکر کنید: سرکه سیب، ماچا، زنجبیل، و زردچوبه را نام ببرید. برای کشف نوشیدنی خوش طعم مورد علاقه جدید خود به خواندن ادامه دهید.

برای تقویت مغز و غلبه بر استرس، زنجبیل بنوشید

زنجبیل مزایایی فراتر از طعم دادن به دستور پخت سرخ کردنی مورد علاقه شما یا کاهش ناراحتی معده دارد. این نیروگاه حاوی 14 ترکیب زیست فعال منحصر به فرد و خواص آنتی اکسیدانی است. بر اساس مطالعه‌ای که در rats Trusted Source انجام شد، مشخص شده است که این ترکیبات عملکرد شناختی را در زنان میانسال تقویت می‌کنند و حتی ممکن است از مغز در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت کنند.

مطالعات حیوانی همچنین نشان داده است که زنجبیل می‌تواند بر سطح سروتونین تأثیر بگذارد و ممکن است به اندازه داروهای بنزودیازپین، اضطراب را درمان و کاهش دهد.

فواید زنجبیل:

  • بهبود عملکرد مغز
  • پشتیبانی آنتی اکسیدانی
  • درمان استرس

آن را امتحان کنید: این تونیک زنجبیل سالم (گرم یا سرد) را برای دوز آنتی اکسیدان قوی دم کنید. زنجبیل تازه راه حلی است، اما اگر قصد مصرف مکمل دارید، دوزهای توصیه شده متفاوت است.

عوارض جانبی احتمالی

زنجبیل عوارض جانبی جدی زیادی ندارد. فقط مطمئن شوید که بیش از حد (بیش از 4 گرم) مصرف نکنید زیرا می تواند معده شما را تحریک کند.

ماکا را دم کنید تا هورمون های خود را متعادل کنید

ریشه ماکا اخیراً به طور فزاینده ای محبوب شده است – و دلیل خوبی دارد. نشان داده شده است که این گیاه بومی پرو میل جنسی را در منبع مورد اعتماد مردان (و احتمالاً عملکرد جنسی منبع معتبر نیز) افزایش می دهد. همچنین نتایج امیدوارکننده ای برای افزایش عملکرد ورزشی در دوچرخه سواران مرد نشان داده شده است.

این متعادل کننده هورمون همچنین یک حامی قوی در برابر استرس است. ترکیبات گیاهی ماکا (به نام فلاونوئیدها) ممکن است خلق و خوی مثبت را تقویت کرده و فشار خون و افسردگی را کاهش دهد (همانطور که در زنان یائسه نشان داده شده است).

فواید ماکا:

  • افزایش انرژی
  • خلق و خوی متعادل
  • کاهش فشار خون و افسردگی

خود را با استرس و اضطراب تنظیم کنید: آن را امتحان کنید: به سادگی پودر ماکا را با اسموتی روزانه، فنجان قهوه یا کاکائو داغ خود مخلوط کنید (این یک دستور العمل خوشمزه است!). شما همچنین می توانید این نوشیدنی انرژی زا با ریشه را امتحان کنید. برای اینکه واقعاً اثری را ببینید، ممکن است نیاز باشد که هر روز حدود 3.3 گرم منبع قابل اعتماد به مدت 8 تا 14 روز بنوشید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *