تناسب اندام و تغذیه

خواص دمنوش بلوبری

خواص دمنوش بلوبری

خواص دمنوش بلوبری : چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است و بسیاری از فرهنگ ها مراسم خاصی دارند که حول نوشیدن آن می چرخد، مانند چای بعد از ظهر در انگلستان یا گونگ فو در چین.

وقتی به چای فکر می کنید، ممکن است ذهن شما به طور خودکار به سراغ انواع رایجی مانند نعناع فلفلی یا بابونه برود، اما چای انواع مختلفی دارد که هر کدام فواید سلامتی و طعم منحصر به فرد خود را دارند.

چای بلوبری از خیساندن برگ های بوته بلوبری در آب داغ تهیه می شود. این نوشیدنی معطر و لذیذ، فواید بی نظیری برای سلامتی دارد که هم برای نوشیدنی با طراوت و هم برای بدن مفید است.

اطلاعات تغذیه
یک فنجان چای بلوبری داغ دم کرده با آب لوله کشی حاوی:

کالری: 2
چربی: 0 گرم
کلسترول: 0 میلی گرم
سدیم: 7 میلی گرم
پروتئین: 0 گرم
دم کردن چای با استفاده از برگ های بلوبری به جای برگ های معمولی چای، چندین ماده مغذی دیگر را به نوشیدنی شما اضافه می کند، از جمله:

فیبر
ویتامین سی
ویتامین K
منگنز
پتاسیم
برخی افراد قبل از دم کردن چای بلوبری خشک شده را اضافه می کنند که به افزودن مواد مغذی و طعم اضافی کمک می کند. به خاطر داشته باشید که افزودن میوه خشک قند و کالری نیز اضافه می کند.

فواید بالقوه چای بلوبری برای سلامتی
اگرچه بسیاری از مردم فقط برای طعم چای می نوشند، چای بلوبری تعدادی از فواید سلامتی دارد. یک فنجان را به وعده غذایی صبحگاهی خود اضافه کنید یا یک لیوان را با شام همراه کنید تا رژیم غذایی خود را تکمیل کنید و از چندین مزیت سلامتی غنی مانند:

بهبود سلامت قلب. سطوح بالای پتاسیم چای بلوبری را به یک نوشیدنی سالم برای قلب تبدیل می کند. مطالعات نشان می دهد که پتاسیم کافی در رژیم غذایی می تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. نوشیدن چای بلوبری راهی آسان برای افزودن پتاسیم به رژیم غذایی خود بدون افزودن چربی، کربوهیدرات یا قند موجود در سایر غذاهای غنی از پتاسیم است.

سیستم ایمنی قوی تر. این می تواند شما را کمتر مریض کند و در صورت بیمار شدن، روند بهبودی شما را تسریع کند. چای بلوبری سرشار از ویتامین C است که نشان داده شده است که به عملکرد بهتر سیستم ایمنی شما کمک می کند. آنتوسیانین موجود در چای بلوبری باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن شما می شود.

عملکرد بهتر مغز. چای بلوبری می تواند به عملکرد بهتر مغز شما کمک کند. این همچنین در مورد افراد مبتلا به اختلالات مغزی شناختی مانند آلزایمر یا زوال عقل نیز صدق می کند. به عنوان مثال، چای بلوبری از تشکیل پلاک در مغز جلوگیری می کند.

مربوط
در حالی که این امر باعث ایجاد مسیرهای جدید مغزی برای جایگزینی مسیرهای از دست رفته یا جلوگیری از محو شدن مسیرها در طول زمان نمی شود، نورون ها زمان آسان تری برای حرکت در مسیرهایی که از قبل وجود دارند، خواهند داشت. این به نوبه خود تفکر، پردازش اطلاعات و به خاطر سپردن رویدادهای مهم را آسان تر می کند.

گردش خون بهتر. اگر متوجه شدید که دست ها یا پاهای شما به راحتی سرد می شوند، ممکن است در گردش خون خود مشکل داشته باشید. جریان خون سالم کلیدی است تا مواد مغذی مهم بدن شما به اندام ها و اندام های حیاتی برسد. گلبول های قرمز، به ویژه، اکسیژن را در سراسر بدن شما می رسانند.

خواص دمنوش بلوبری : گلبول های قرمز با آهن ساخته می شوند، به این معنی که اگر می خواهید گردش خون خوب داشته باشید، هم به آهن و هم به کلسیم نیاز دارید، زیرا کلسیم به بدن شما در جذب آهن کمک می کند. خوشبختانه، چای بلوبری دارای هر دوی آنها است. (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *