تناسب اندام و تغذیه

خواص بلوبری چیست؟

خواص بلوبری چیست؟

خواص بلوبری چیست؟ بلوبری (vaccinium myrtillus) یکی از اولین غذاهایی بود که به عنوان “ابر غذا” شناخته شد. گونه های زیادی در مناطق مختلف جهان رشد می کنند. توت ها به صورت خوشه ای روی بوته های بوته ای رشد می کنند و می توانند اندازه آنها متفاوت باشد.

بلوبری های کشت شده شیرین تر از آنهایی هستند که به صورت وحشی رشد می کنند، با این حال، همه آنها دارای رنگ آبی-بنفش عمیق، پوست نازک شفاف و دانه های ریز هستند.

طیف کاملی از راهنمای فواید سلامتی ما را کشف کنید و در مورد فواید سلامتی بلوبری و آب بلوبری، تمشک و توت فرنگی بخوانید. سپس، برخی از دستور العمل های درخشان بلوبری و دستور العمل های پنکیک بلوبری را بررسی کنید.

فواید تغذیه ای بلوبری
80 گرم بلوبری:

32 کیلو کالری / 135 کیلوژول
پروتئین 0.7 گرم
0.2 گرم چربی
7.3 گرم کربوهیدرات
1.2 گرم فیبر
53 میلی گرم پتاسیم
0.75 میلی گرم ویتامین E
5 میلی گرم ویتامین C
توس پرتقالی و بلوبری در دو لیوان
5 مزیت اصلی بلوبری برای سلامتی چیست؟
1. ممکن است محافظ باشد
بلوبری حاوی یکی از بالاترین سطوح آنتی اکسیدانی در میان میوه ها و سبزیجات معمولی است. این معمولاً به عنوان امتیاز ORAC شناخته می شود. آنها بسیار غنی از ترکیبات گیاهی طبیعی به نام فیتوکمیکال ها مانند اسید الاژیک و آنتوسیانیدین هستند. این مواد شیمیایی گیاهی مسئول رنگ آبی، نیلی و قرمز توت هستند.

فیتوکمیکال های موجود در بلوبری به دلیل خواص محافظتی خود به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته اند، که به بدن کمک می کند تا با لیست طولانی بیماری ها مبارزه کند.

2. ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند
تحقیقات نشان داده است که آنتوسیانیدین ها، که در میوه های توت یافت می شوند، ممکن است از سیستم قلبی عروقی حمایت کنند. به نظر می رسد آنها این کار را با حمایت از سلامت رگ های خونی و کاهش سفتی شریانی که با افزایش سن مرتبط است انجام می دهند.

3. ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند
بلوبری هم قند کمی دارد و هم منبع خوبی از فیبر است، در نتیجه شاخص گلیسمی (GI) پایینی دارد. این، همراه با محتوای بالای فلاونوئیدها، ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین که برای مدیریت سطح قند خون مهم است، کمک کند.

4. ممکن است به حفظ سلامت چشم کمک کند
گنجاندن منظم بلوبری در رژیم غذایی ممکن است بینایی را بهبود بخشد و از دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن محافظت کند. تصور می شود که این به لطف جریان خون و اکسیژن بهبود یافته به چشم ها و محافظت آنتی اکسیدانی است که ممکن است به کاهش احتمال آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک کند.

5. ممکن است مشکلات گوارشی و عفونت های ادراری را کاهش دهد
طب سنتی نشان می دهد که بلوبری ممکن است یک درمان مفید هم برای بیماری های دستگاه گوارش و هم برای عفونت های دستگاه ادراری باشد.

آیا بلوبری برای همه بی خطر است؟

خواص بلوبری چیست؟ بلوبری همراه با میوه هایی مانند سیب، هلو، آووکادو و تمشک حاوی مواد شیمیایی طبیعی به نام سالیسیلات است. برخی از افراد به این ترکیبات حساس هستند و ممکن است واکنش آلرژیک به آنها، از جمله بثورات پوستی و تورم، تجربه کنند. (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *