تناسب اندام و تغذیه

خطرات مصرف مولتی ویتامین چیست؟

خطرات مصرف مولتی ویتامین چیست؟

خطرات مصرف مولتی ویتامین چیست؟ مولتی ویتامین ها مکمل هایی هستند که حاوی ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند. افراد اغلب مولتی ویتامین ها را برای “پوشاندن پایه های خود” مصرف می کنند. با این حال، بسیاری از مولتی ویتامین ها حاوی سطوح بالایی از مواد مغذی هستند که ممکن است فرد قبلاً به اندازه کافی در رژیم غذایی خود مصرف کند.

برخی از رژیم‌ها، مانند رژیم‌های گیاه‌خواری یا وگان یا رژیم‌های غذایی افراد مبتلا به آلرژی یا عدم تحمل غذایی، ممکن است فاقد برخی مواد مغذی باشند. بنابراین، فرد ممکن است نیاز داشته باشد که رژیم غذایی خود را با ویتامین ها، مواد معدنی خاص یا هر دو تکمیل کند. به عنوان مثال، افرادی که از رژیم غذایی وگان پیروی می کنند در معرض خطر کمبود ویتامین B12، ید، روی و آهن هستند. آنها ممکن است برای رفع نیاز خود نیاز به مصرف مکمل یا مولتی ویتامین داشته باشند.

اگر فردی در نظر دارد مکمل ویتامین یا مواد معدنی مصرف کند، ابتدا باید با پزشک مشورت کند. پزشک می تواند یک آزمایش خون ساده را برای بررسی هر گونه کمبود تجویز کند. مصرف بیش از حد مکمل های غذایی یا مصرف یک ویتامین یا مواد معدنی خاص در مقادیر بیش از حد می تواند منجر به عوارض جانبی شدید شود.

اگر فردی نگران مصرف بیش از حد مکمل ها باشد، باید از یک متخصص مراقبت های بهداشتی راهنمایی بگیرد.

تماس با پزشک

اگر کسی فکر می‌کند که مصرف ویتامین‌ها یا مواد معدنی خاصش خیلی زیاد یا خیلی کم است، باید با پزشک مشورت کند. یک آزمایش خون یا ادرار ساده ویتامین و تغذیه می تواند به تعیین منبع مورد اعتماد کمک کند که یک فرد فاقد کدام ریزمغذی ها است. سپس پزشک می‌تواند راهنمایی کند که کدام مکمل‌ها برای فرد مناسب هستند. پزشک همچنین ممکن است آنها را برای کمک تغذیه به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد.

خلاصه

خطرات مصرف مولتی ویتامین چیست؟ FDA دستورالعمل هایی را در مورد میزان مصرف هر یک از ویتامین ها و مواد معدنی در روز تعیین می کند. کارشناسان بهداشت از آن به عنوان DV یاد می کنند. در حالی که بیشتر افراد می توانند این ارزش ها را تنها از طریق غذا تامین کنند، افرادی که از رژیم های غذایی محدود پیروی می کنند یا دارای شرایط سلامت خاصی هستند ممکن است نیاز به مصرف مکمل های غذایی داشته باشند. مردم همیشه باید قبل از مصرف مکمل ها یا مولتی ویتامین های جدید با پزشک تماس بگیرند، زیرا مصرف بیش از حد برخی از مواد مغذی می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *