مراقبت و سلامتی

خطرات مرتبط با درمان سیلوسایبین

خطرات مرتبط با درمان سیلوسایبین

خطرات مرتبط با درمان سیلوسایبین : بهاتیا خاطرنشان کرد که در حالی که تحقیقات در مورد فواید بالقوه استفاده درمانی از سیلوسایبین برای سلامت روان در حال رشد است، قارچ‌های جادویی همچنان باید با احتیاط استفاده شوند، زیرا قرار گرفتن در وضعیت ذهنی تغییر یافته می‌تواند چالش برانگیز باشد.

بهاتیا گفت: «نسخه شدید این عوارض جانبی، که گاهی اوقات «سفر بد» نامیده می‌شود، می‌تواند با سردرگمی، تفکر آشفته و وحشت شدید همراه باشد. اگرچه این موقتی است، اما مطمئناً برای فرد آزاردهنده است و می‌تواند منجر به پرخاشگری فیزیکی یا [در موارد نادر منبع مورد اعتماد] مراجعه به درمان اضطراری شود.»

دیمیتریو با باتیا موافق بود و خاطرنشان کرد که در حالی که استفاده از روانگردان حداقل خطرات فیزیولوژیکی دارد، “قدرت و شدت این مواد و تجربیات را نمی توان دست کم گرفت.” او خاطرنشان کرد که در حالی که برخی از تجربیات “می توانند بسیار مثبت و نشاط آور باشند”، برخی دیگر می توانند ترسناک یا موقتاً بی ثبات کننده باشند.

دیمیتریو توصیه کرد که برای بهترین نتیجه قبل، در حین و بعد از استفاده از سیلوسایبین به دنبال راهنمایی و پشتیبانی باشید. او با استفاده از یک قیاس، اضافه کرد: “شما هرگز نمی خواهید برای اولین بار با یک هواپیما به تنهایی پرواز کنید” و خاطرنشان کرد که نباید سعی کنید با خود رفتار کنید زیرا ممکن است “فاجعه بار” باشد. وی در پایان گفت: «نگرانی ویژه افرادی است که سابقه روان پریشی، اختلال دوقطبی و احتمالاً حملات پانیک دارند.

غذای آماده

خطرات مرتبط با درمان سیلوسایبین : مطالعه جدیدی که در BMJ منتشر شده است نشان می دهد که سیلوسایبین، ترکیب فعال قارچ جادویی، می تواند به عنوان یک داروی ضد افسردگی کاربرد داشته باشد. در یک متاآنالیز هفت مطالعه، آنها دریافتند که تأثیر مثبت قوی بر علائم افسردگی دارد. ممکن است اثر ضد افسردگی خود را با افزایش حساسیت گیرنده سروتونین یا با افزایش انعطاف پذیری عصبی مغز اعمال کند.

با این حال، در حالی که یافته های متاآنالیز امیدوارکننده است، مطالعات انتخاب شده کوچک بودند و تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا سیلوسایبین یک داروی ضد افسردگی موثر است مورد نیاز است. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *