مراقبت و سلامتی

تاخیر در انزال

تاخیر در انزال : تاخیر در انزال - که گاهی اوقات اختلال در انزال نامیده می شود - وضعیتی است که در آن یک دوره طولانی تحریک جنسی برای مردان طول می کشد

تاخیر در انزال : تاخیر در انزال – که گاهی اوقات اختلال در انزال نامیده می شود – وضعیتی است که در آن یک دوره طولانی تحریک جنسی برای مردان طول می کشد تا به اوج جنسی برسند و منی را از آلت تناسلی (انزال) آزاد کنند. برخی از مردان با تاخیر در انزال به هیچ وجه قادر به انزال نیستند. تاخیر در انزال می تواند موقتی یا یک مشکل مادام العمر باشد. علل احتمالی تاخیر در انزال عبارتند از برخی بیماری های مزمن، جراحی ها و داروها. درمان تاخیر در انزال بستگی به علت اصلی دارد.

این امری طبیعی است که مردان گهگاهی انزال خود را با تاخیر انجام دهند. تاخیر در انزال تنها زمانی یک مشکل است که ادامه داشته باشد یا برای شما یا شریک زندگیتان استرس ایجاد کند.

علائم

برخی از مردان مبتلا به تاخیر در انزال به 30 دقیقه یا بیشتر تحریک جنسی برای رسیدن به ارگاسم و انزال نیاز دارند. سایر مردان ممکن است اصلا نتوانند انزال کنند (انزال). اما، زمان خاصی وجود ندارد که نشان دهنده تشخیص تاخیر در انزال باشد. در عوض، اگر تاخیر باعث ناراحتی یا ناامیدی شود، یا اگر مجبور باشید فعالیت جنسی را به دلیل خستگی، تحریک فیزیکی، از دست دادن نعوظ یا درخواست شریک زندگی خود متوقف کنید، احتمالاً دچار تاخیر انزالی می شوید.

اغلب، مردان ممکن است در حین مقاربت جنسی یا سایر فعالیت های جنسی با شریک زندگی خود برای رسیدن به ارگاسم مشکل داشته باشند. برخی از مردان تنها هنگام خودارضایی می توانند انزال کنند.

تاخیر در انزال بر اساس علائم به انواع زیر تقسیم می شود:

  • مادام العمر در مقابل اکتسابی. با تاخیر در انزال مادام العمر، مشکل از زمان بلوغ جنسی وجود دارد. تاخیر انزالی اکتسابی پس از یک دوره عملکرد جنسی طبیعی رخ می دهد.
  • تعمیم یافته در مقابل موقعیتی. تاخیر در انزال عمومی به شرکای جنسی خاص یا انواع خاصی از تحریکات محدود نمی شود. تاخیر در انزال موقعیتی تنها در شرایط خاصی رخ می دهد.
  • این دسته‌ها به تشخیص علت زمینه‌ای و تعیین مؤثرترین درمان کمک می‌کنند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

پزشک مراقبت های اولیه محل خوبی برای شروع زمانی است که انزال تاخیری دارید. به پزشک خود مراجعه کنید اگر:

  • تاخیر در انزال یک مشکل برای شما یا شریک زندگیتان است
  • شما یک مشکل سلامتی شناخته شده دیگر دارید که ممکن است با تاخیر در انزال مرتبط باشد، یا داروهایی مصرف می کنید که می توانند باعث ایجاد این مشکل شوند.
  • علائم دیگری همراه با تاخیر در انزال دارید که ممکن است به نظر مرتبط باشند یا نباشند (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *