مراقبت و سلامتی

بیماری هایی که شبیه به اضطراب هستند

بیماری هایی که شبیه به اضطراب هستند

بیماری هایی که شبیه به اضطراب هستند : اضطراب احساس نگرانی شدید، عصبی بودن و ترس است. اختلالات اضطرابی شرایط رایج سلامت روان هستند. برخی از شرایط پزشکی علائم مشابه اضطراب دارند، به عنوان مثال، تپش قلب، تنگی نفس، خستگی و سرگیجه.

در نتیجه، ممکن است یکی از این شرایط داشته باشید و به اشتباه به عنوان یک اختلال اضطرابی تشخیص داده شود. همچنین ممکن است همراه با یک یا چند مورد از این شرایط سلامتی، یک اختلال اضطرابی نیز داشته باشید.

سندرم تاکی کاردی ارتواستاتیک وضعیتی (POTS)

افزایش بیش از حد ضربان قلب هنگام حرکت از حالت دراز کشیدن به حالت ایستاده مشخصه POTS است. این می تواند باعث سرگیجه، سبکی سر و تپش قلب شود که در اختلالات اضطرابی نیز رایج است. چرا POTS اضطراب را تقلید می کند: علائمی مانند ضربان قلب سریع، سرگیجه و خستگی را می توان با حملات پانیک یا اضطراب عمومی اشتباه گرفت.

ویژگی های متمایز کننده: تغییرات در وضعیت بدن به طور خاص علائم POTS را ایجاد می کند و غش یا دوره های نزدیک به غش اغلب با آنها همراه است. تست جدول شیب می تواند به تشخیص POTS کمک کند.

تاکی کاردی سینوسی نامناسب (IST)

IST زمانی رخ می دهد که ضربان قلب به طور غیر طبیعی و بدون دلیل مشخص بالا باشد. این می تواند منجر به احساس ضربان قلب و تپش قلب شود. چرا IST اضطراب را تقلید می کند: علامت اولیه IST ضربان قلب سریع است که یکی از علائم رایج اضطراب و حملات پانیک نیز می باشد.  ویژگی‌های متمایزکننده: IST شامل ضربان قلب مداوم در حالت استراحت است که با استراحت کاهش نمی‌یابد. هولتر مانیتور یا ECG می تواند به تشخیص IST از تاکی کاردی ناشی از اضطراب کمک کند.

اندومتریوز

آندومتریوز وضعیتی است که در آن بافتی شبیه به پوشش داخلی رحم در جای دیگری از بدن رشد می کند و باعث درد می شود و ممکن است منجر به مشکلات باروری شود. پزشکان نه تنها ممکن است آندومتریوز را به اشتباه به عنوان اضطراب تشخیص دهند، بلکه ممکن است آن را با سندرم روده تحریک پذیر یا قاعدگی های سنگین و دردناک اشتباه بگیرند. اختلالات اضطرابی، افسردگی و سایر شرایط سلامت روان در میان افراد مبتلا به اندومتریوز رایج است.

چرا آندومتریوز اضطراب را تقلید می کند: درد و خستگی مزمن مرتبط با اندومتریوز می تواند منجر به افزایش استرس و علائم مشابه اضطراب شود. ویژگی های متمایزکننده: علائم آندومتریوز اغلب مربوط به چرخه قاعدگی است و می تواند شامل درد شدید لگن، پریودهای سنگین و درد در حین مقاربت باشد. تشخیص معمولاً شامل معاینات لگنی و مطالعات تصویربرداری است.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

بیماری هایی که شبیه به اضطراب هستند : PCOS یک اختلال هورمونی است که باعث بزرگ شدن تخمدان ها با کیست های کوچک در لبه های بیرونی می شود. اختلالات اضطرابی نیز در میان افراد مبتلا به PCOS رایج است.چرا PCOS اضطراب را تقلید می کند: عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به تغییرات خلقی، خستگی و تحریک پذیری شود که در اختلالات اضطرابی رایج است. ویژگی های متمایز کننده: یکی از مشخصه های مهم PCOS سطح تستوسترون بالاتر از حد معمول است که می تواند از طریق آزمایش خون تعیین شود. سایر علائم PCOS شامل چرخه های قاعدگی نامنظم، رشد بیش از حد مو، آکنه و افزایش وزن است. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *