مراقبت و سلامتی

بهترین روان درمانی برای اضطراب

بهترین روان درمانی برای اضطراب

بهترین روان درمانی برای اضطراب : اگر اضطراب شما ناشی از الگوهای فکری منفی یا باورهای نادرست است، روان درمانی می تواند به شما کمک کند. در اینجا برخی از گزینه های شما وجود دارد. به نظر می‌رسد که اضطراب از جایی به وجود می‌آید، اما در بسیاری از موارد، الگوهای فکری منفی، مهارت‌های مقابله‌ای توسعه نیافته یا باورهای ناخودآگاه عمیقاً ریشه‌دار شده یا بدتر می‌شود.

اینجاست که روان درمانی یا گفتار درمانی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. وقتی به ریشه اضطراب رسیدید – چه باورهای نادرست، آسیب های گذشته یا مهارت های اجتماعی ضعیف – می توانید از درون شروع به بهبودی کنید.

گزینه های روان درمانی برای اضطراب

انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد که برای درمان اضطراب موثر است. در زیر برخی از رایج ترین رویکردها آورده شده است:

درمان شناختی رفتاری (CBT)

درمان شناختی رفتاری (CBT) پرکاربردترین مداخله مبتنی بر شواهد برای درمان اضطراب است. مداخلات CBT برای اضطراب بر کمک به تغییر باورهای غیر واقعی در مورد احتمال و هزینه واقعی آسیب‌های پیش‌بینی‌شده با استفاده از تکنیک‌های مختلف شناختی و رفتاری (مثلاً مواجهه) تمرکز دارد.

مروری بر 41 مطالعه در سال 2018 نشان می دهد که CBT در مقایسه با دارونما یک مداخله موثر برای اختلالات مرتبط با اضطراب است. محققان دریافتند که CBT برای درمان اختلال وسواس فکری اجباری (OCD)، اختلال اضطراب فراگیر (GAD) و اختلال استرس حاد مؤثرتر است. CBT معمولاً کوتاه مدت استفاده می شود (یک بار در هفته به مدت 3 تا 5 ماه) و بر روی موضوع خاصی که می خواهید به آن توجه کنید متمرکز است.

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT)

بهترین روان درمانی برای اضطراب : درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) مبتنی بر این ایده است که افکار و احساسات دردناک بخشی از شرایط انسان هستند و تلاش برای اجتناب یا کنترل آنها فقط باعث رنج بیشتر می شود. ACT ممکن است به شما کمک کند تا با آموزش پذیرش افکار و احساسات دشوار خود به روشی بدون قضاوت، انعطاف روانی بیشتری داشته باشید. شما همچنین یاد می گیرید که حتی در میان احساسات دردناک خود، روی ارزش های خود عمل کنید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *