تناسب اندام و تغذیه

اهمیت درشت مغذی ها

اهمیت درشت مغذی ها

اهمیت درشت مغذی ها : هر نوع درشت مغذی نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. برای سلامتی مطلوب، افراد معمولاً به تعادل درشت مغذی ها نیاز دارند.

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها یک منبع ارجح انرژی برای چندین بافت بدن و منبع انرژی اولیه برای مغز هستند. بدن می تواند کربوهیدرات ها را به گلوکز تجزیه کند، که از جریان خون به سلول های بدن حرکت می کند و به آنها اجازه عملکرد می دهد. کربوهیدرات ها برای انقباض ماهیچه ها در حین ورزش شدید مهم هستند. حتی در حالت استراحت، کربوهیدرات ها بدن را قادر می سازند تا عملکردهای حیاتی مانند حفظ دمای بدن، تپش قلب و هضم غذا را انجام دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد کربوهیدرات اینجا را کلیک کنید.

پروتئین

پروتئین از زنجیره های بلندی از ترکیباتی به نام اسیدهای آمینه تشکیل شده است. اینها نقش اساسی در رشد، توسعه، ترمیم و نگهداری بافت های بدن دارند. پروتئین در هر سلول بدن وجود دارد و دریافت پروتئین کافی برای حفظ سلامت عضلات، استخوان ها و بافت ها مهم است. پروتئین همچنین در بسیاری از فرآیندهای بدن، مانند کمک به سیستم ایمنی، واکنش‌های بیوشیمیایی، و ایجاد ساختار و پشتیبانی از سلول‌ها، نقش حیاتی دارد.

برای آشنایی بیشتر با پروتئین اینجا را کلیک کنید.

چربی ها

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی هستند که می توانند انرژی بدن را نیز تامین کنند. در حالی که برخی از انواع چربی‌های رژیمی ممکن است سالم‌تر از سایرین باشند، اما بخشی ضروری از رژیم غذایی هستند و در تولید هورمون، رشد سلولی، ذخیره انرژی و جذب ویتامین‌های مهم نقش دارند. برای آشنایی بیشتر با چربی های اشباع و غیر اشباع اینجا را کلیک کنید.

چقدر مصرف شود

محدوده توزیع درشت مغذی‌های قابل قبول فدرال، درصدهای زیر را از درشت مغذی‌ها برای سلامتی و تأمین مواد مغذی ضروری پیشنهاد می‌کند:

  • 45 تا 65 درصد کربوهیدرات
  • 20 تا 35 درصد چربی
  • 10-35 درصد پروتئین

دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها، 2020-2025 منبع مورد اعتماد مقادیر مشابهی را پیشنهاد می‌کند، اما اشاره می‌کند که کالری و نیازهای کلان افراد می‌تواند به دلیل عواملی مانند سن، جنس، و باردار بودن آنها متفاوت باشد. علاوه بر این، عوامل دیگری که می توانند بر نیازهای کلان یک فرد تأثیر بگذارند می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • وزن فعلی
  • اهداف تناسب اندام
  • شرایط بهداشتی موجود
  • توده عضلانی فعلی
  • منابع غذایی

در حالی که بیشتر غذاها حاوی ترکیبی از درشت مغذی ها هستند، برخی از منابع برای درشت مغذی های خاص بهتر از سایرین هستند.

اهمیت درشت مغذی ها : کربوهیدرات ها: در غلات کامل مانند برنج، ماکارونی، آرد و جو رایج هستند. آنها همچنین در نشاسته هایی مانند سیب زمینی و ذرت و همچنین لبنیات، میوه های کامل، عسل و لوبیا وجود دارند. قندها نیز کربوهیدرات هستند، اما افراد باید آنها را در مقادیر محدود مصرف کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد غذاهای پر کربوهیدرات اینجا را کلیک کنید. پروتئین ها: پروتئین ها اغلب در گوشت، ماهی، آجیل، دانه ها، غلات کامل، لوبیا، تخم مرغ، لبنیات، سویا و توفو وجود دارند. اینجا را کلیک کنید تا در مورد بهترین راه های دریافت پروتئین بیشتر بیشتر بدانید. چربی‌ها: چربی‌های غیراشباع سالم‌تر در آووکادو، ماهی‌های روغنی، دانه‌ها، روغن زیتون و آجیل رایج هستند. منابع چربی های اشباع شده می تواند شامل گوشت و غذاهای فرآوری شده یا روغنی مانند کره و پنیر باشد. کارشناسان چربی‌های اشباع را نسبت به چربی‌های غیراشباع منبع مورد اعتماد کمتری می‌دانند و به مردم توصیه می‌کنند که آنها را در حد اعتدال مصرف کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد غذاهای سالم و پرچرب اینجا را کلیک کنید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *