تناسب اندام و تغذیه

انواع ریز مغذی های مفید برای بدن

انواع ریز مغذی های مفید برای بدن

انواع ریز مغذی های مفید برای بدن : منیزیم به عملکرد عضلانی و عصبی منبع قابل اعتماد کمک می کند. این به تنظیم فشار خون و سطح قند خون کمک می کند و بدن را قادر می سازد پروتئین، استخوان و DNA تولید کند. منیزیم بسیار کم در نهایت می تواند منجر به ضعف، حالت تهوع، خستگی، پاهای بی قرار، شرایط خواب و سایر علائم شود.

مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به مشکلات گوارشی و در نهایت منجر به مشکلات قلبی شود. آجیل، اسفناج و لوبیا منابع خوبی از منیزیم هستند. زنان بالغ روزانه به 320 میلی گرم منیزیم و مردان بالغ به 420 میلی گرم منیزیم نیاز دارند.

چرا منیزیم ضروری است؟ برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

فلز روی

روی در سلامت سلول های بدن، سیستم ایمنی، بهبود زخم ها و ایجاد پروتئین ها نقش دارد. خیلی کم می تواند منجر به ریزش مو، زخم های پوستی، تغییر طعم یا بوی و اسهال شود، اما این اتفاق نادر است. مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به مشکلات گوارشی و سردرد شود. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

زنان بالغ به 8 میلی گرم منبع مورد اعتماد روی در روز و مردان بالغ به 11 میلی گرم روی نیاز دارند. منابع غذایی شامل صدف، گوشت گاو، غلات صبحانه غنی شده و لوبیا پخته شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد منابع غذایی روی، اینجا را کلیک کنید. روی چگونه برای سلامتی افراد مفید است؟ این جا کلیک کنید تا متوجه شوید.

اهن

آهن برای تشکیل منبع قابل اعتماد گلبول های قرمز خون که اکسیژن را به تمام قسمت های بدن حمل می کنند بسیار مهم است. همچنین در تشکیل بافت همبند و ایجاد هورمون ها نقش دارد. خیلی کم می تواند منجر به کم خونی، از جمله مشکلات گوارشی، ضعف، و مشکل در تفکر شود. در اینجا درباره کمبود آهن بیشتر بدانید.

مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود و سطوح بسیار بالا می تواند کشنده باشد. منابع خوب شامل غلات غنی شده، جگر گاو، عدس، اسفناج و توفو است. بزرگسالان به 8 میلی گرم منبع مطمئن آهن در روز نیاز دارند، اما زنان به 18 میلی گرم در سال های باروری نیاز دارند. چرا آهن مهم است؟ در اینجا پیدا کنید.

منگنز

بدن از منگنز برای تولید انرژی استفاده می‌کند، این منگنز در لخته شدن خون نقش دارد و از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند خیلی کم می تواند منجر به ضعف استخوان در کودکان، بثورات پوستی در مردان و تغییرات خلقی در زنان شود. مصرف بیش از حد می تواند منجر به لرزش، اسپاسم عضلانی و سایر علائم شود، اما فقط با مقادیر بسیار زیاد.

صدف، فندق، برنج قهوه ای، نخود و اسفناج همگی منگنز را تامین می کنند. مردان بالغ روزانه به 2.3 میلی گرم منگنز و زنان به 1.8 میلی گرم منگنز نیاز دارند. در اینجا درباره منگنز بیشتر بدانید.

فلز مس

انواع ریز مغذی های مفید برای بدن : مس به بدن کمک می کند تا انرژی بسازد و بافت های همبند و رگ های خونی تولید کند. مس بسیار کم می تواند منجر به خستگی، لکه های روشن پوست، کلسترول بالا و اختلالات بافت همبند شود. این نادر است. مس بیش از حد می تواند منجر به آسیب کبد، درد شکم، حالت تهوع و اسهال شود. مس بیش از حد نیز جذب روی را کاهش می دهد.

منابع خوب عبارتند از جگر گاو، صدف، سیب زمینی، قارچ، دانه کنجد و تخمه آفتابگردان. بزرگسالان روزانه به 900 میکروگرم منبع مطمئن (میلی‌گرم) مس نیاز دارند. چرا مس مهم است؟ این جا کلیک کنید تا متوجه شوید.

سلنیوم

سلنیوم از بیش از 24 سلنوپروتئین تشکیل شده است و نقش مهمی در سلامت باروری و تیروئید دارد. به عنوان یک آنتی اکسیدان، می تواند از آسیب سلولی نیز جلوگیری کند. مصرف بیش از حد سلنیوم می تواند باعث تنفس سیر، اسهال، تحریک پذیری، بثورات پوستی، شکننده شدن مو یا ناخن ها و سایر علائم شود.

خیلی کم می تواند منجر به بیماری قلبی، ناباروری در مردان و آرتریت شود. بزرگسالان به 55 میکروگرم منبع قابل اعتماد سلنیوم در روز نیاز دارند. آجیل برزیلی منبع عالی سلنیوم است. سایر منابع گیاهی عبارتند از اسفناج، بلغور جو دوسر و لوبیا پخته. ماهی تن، ژامبون و ماکارونی غنی شده همه منابع عالی هستند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *