مراقبت و سلامتی

اضطراب شما عاشق شکر است

اضطراب شما عاشق شکر است

اضطراب شما عاشق شکر است : مصرف قند می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. چند تعویض غذا می تواند تفاوت را ایجاد کند. بر کسی پوشیده نیست که اگر مقداری از مواد شیرین را زیاد مصرف کنید، شکر می تواند مشکلاتی ایجاد کند. با این حال، اکثر آمریکایی ها شکر زیادی می خورند. اثرات مضری که می تواند بر سلامت جسمی شما داشته باشد به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است، به همین دلیل است که ما در مورد کاهش مصرف قند برای کاهش خطر این اثرات، مانند بیماری های مزمن، بسیار صحبت می کنیم.

در حالی که کنار گذاشتن مواد شیرین می تواند به سلامت جسمی شما منجر شود، تأثیر شکر بر سلامت روان ما قابل تامل است.

شکر می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد

احتمالاً واژه «شکر راش» را شنیده‌اید و حتی ممکن است برای تقویت بیشتر در طول یک روز طولانی به یک دونات یا نوشابه روی آورده باشید. با این حال، شکر ممکن است آنقدرها مثبت باشد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که خوراکی های شیرین هیچ تاثیر مثبتی بر خلق و خو ندارند. در واقع، شکر ممکن است در طول زمان اثر معکوس داشته باشد.

یک مطالعه منتشر شده در سال 2017 نشان داد که مصرف رژیم غذایی سرشار از قند می تواند احتمال بروز اختلالات خلقی را در مردان و اختلالات خلقی مکرر در مردان و زنان افزایش دهد. یک مطالعه جدیدتر در سال 2019 نشان داد که مصرف منظم چربی های اشباع شده و قندهای افزوده شده با احساس اضطراب بیشتر در بزرگسالان بالای 60 سال مرتبط است. اگرچه مطالعات بیشتری برای تحکیم رابطه بین خلق و خو و مصرف قند مورد نیاز است، مهم است که در نظر بگیرید که چگونه رژیم غذایی و انتخاب سبک زندگی می تواند بر سلامت روانی شما تأثیر بگذارد.

می تواند توانایی شما را برای مقابله با استرس ضعیف کند

اگر ایده شما برای کنار آمدن با استرس شامل یک پیمانه بن و جری است، شما تنها نیستید. بسیاری از مردم هنگامی که احساس اضطراب می کنند به شیرینی های شیرین روی می آورند. دلیل آن این است که غذاهای شیرین می توانند توانایی بدن برای پاسخ به استرس را تضعیف کنند. قند می تواند با سرکوب محور هیپوفیز غده فوق کلیوی هیپوتالاموس (HPA) در مغز، که پاسخ شما به استرس را کنترل می کند، به شما کمک کند که کمتر احساس ضعف کنید.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، دیویس دریافتند که شکر ترشح کورتیزول ناشی از استرس را در شرکت کنندگان زن سالم مهار می کند و احساس اضطراب و تنش را به حداقل می رساند. کورتیزول به عنوان هورمون استرس شناخته می شود. با این حال، شیرینی‌های تسکین موقتی که فراهم می‌کنند ممکن است شما را بیشتر به شکر وابسته کند و خطر چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن را افزایش دهد. این مطالعه تنها به 19 شرکت‌کننده زن محدود شد، اما نتایج با سایر مطالعات منبع معتبری که به ارتباط بین قند و اضطراب در موش‌ها پرداخته بودند، همخوانی داشت. در حالی که یافته‌ها ارتباط قطعی بین مصرف قند و اضطراب را نشان می‌دهند، محققان مایلند مطالعات بیشتری روی انسان‌ها انجام شود.

شکر می تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد

اضطراب شما عاشق شکر است : اجتناب از دستیابی به غذاهای راحت، به خصوص پس از یک روز سخت، دشوار است. اما چرخه مصرف قند برای مدیریت احساسات ممکن است تنها احساس غم، خستگی یا ناامیدی شما را بدتر کند. مطالعات متعدد ارتباطی بین رژیم های غذایی سرشار از قند و افسردگی پیدا کرده اند. مصرف بیش از حد قند می تواند التهاب را افزایش دهد، میکروبیوم روده را تغییر دهد و سایر فرآیندهای فیزیولوژیکی را مختل کند. تصور می شود که این تغییرات به ایجاد افسردگی کمک می کند. در واقع، مطالعه‌ای در سال 2017 نشان داد که مردانی که مقدار زیادی شکر (67 گرم یا بیشتر در روز) مصرف می‌کنند، 23 درصد بیشتر احتمال دارد در عرض 5 سال تشخیص افسردگی بالینی دریافت کنند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *