مراقبت و سلامتی

استراتژی هایی برای کمک به آرامش

استراتژی هایی برای کمک به آرامش

استراتژی هایی برای کمک به آرامش : داتیلو گفت وقتی سعی می‌کنید آرام شوید، ابتدا متوجه شوید که آرام‌سازی فعالیتی منفعلانه نیست که مردم به آن اعتقاد دارند، و برای برخی افراد به‌طور طبیعی پیش نمی‌آید.

داتیلو می‌گوید: «من فکر می‌کنم یکی از اصلی‌ترین دلایلی که برخی از افراد برای آرام شدن برایشان مشکل است، این است که این مهارت در واقع مهارتی است که باید به طور منظم تمرین کنیم تا اثرات مفید آن را به طور کامل تجربه کنیم.» اغلب، مردم آرامش را با “منطقه بندی” اشتباه می گیرند.

داتیلو می‌گوید: «این مطمئناً می‌تواند به مغز ما استراحت بدهد، اما هدف واقعی آرامش «تقویت» سیستم عصبی ما است. کاهش جابجایی از طریق یک منبع قابل اعتماد فرآیند فعال انجام می شود که برای برانگیختن “واکنش آرامش”، مخالف فیزیولوژیکی پاسخ جنگ یا گریز، طراحی شده است. او گفت: “این کار با اثرات منفی استرس مقابله می کند و سیستم عصبی ما را به تعادل هموستاتیک باز می گرداند.”

استراتژی هایی برای کمک به آرامش : تحریک پاسخ آرامش را می توان از طریق تجسم، آرامش عضلانی، ماساژ، تکنیک های تنفس، مدیتیشن، دعا و یوگا انجام داد. برای به حرکت درآوردن آرامش، نکات زیر را امتحان کنید.

  • بین کار و زندگی خانه مرزی تعیین کنید. «همچنین، هر شب زودتر خاموش شدن از فناوری را در نظر بگیرید. سرانی گفت: مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید و یاد بگیرید که چگونه آن را هر روز مدیریت کنید.
  • روش آرام سازی بنسون را تمرین کنید، که شامل یک منبع قابل اعتماد نشستن در یک موقعیت راحت، بستن چشم ها، شل کردن عمدی تمام ماهیچه ها، شروع از پاها تا سر تا سر، تنفس آهسته، به مدت 20 دقیقه است. داتیلو گفت: “این احتمالاً در ابتدا کمی چالش برانگیز یا اجباری به نظر می رسد، بنابراین شاید با 5 دقیقه شروع کنید و به تدریج راه خود را ادامه دهید.”
  • برای یادآوری کارهایی که قبلاً انجام داده اید، روی فهرست «انجام شده» تمرکز کنید. سرانی گفت: «فکر کردن به لیست کارهایی که باید انجام دهید، شما را در آینده می‌اندازد و شما را از حضور در لحظه باز می‌دارد. برجسته کردن لیست انجام شده به جشن گرفتن کارهای تمام شده شما کمک می کند و آرامش را تشویق می کند. لیست انجام شده به شما کمک می کند در گذشته درنگ کنید.
  • درگیر مدیتیشن 5 دقیقه ای باشید. سرانی گفت: “مطالعات نشان می دهد که حتی 5 دقیقه تنفس عمیق، سکوت و آرامش می تواند عملکرد ذهنی و جسمی را بهبود بخشد.” او گفت، اگر می‌توانید زمان بیشتری را مدیتیشن کنید، مدیتیشن هدایت‌شده با یک اپلیکیشن را در نظر بگیرید، یا به سادگی استراحت کنید، چرت بزنید یا از خلوت لذت ببرید.
  • حواس خود را تغذیه کنید و با استفاده از “تکنیک 5،4،3،2،1” برای کاهش اضطراب خود را تثبیت کنید تا بتوانید راحت تر استراحت کنید. سرانی گفت: «از خود بخواهید 5 چیزی را که می توانید ببینید، 3 چیزی را که می توانید بشنوید، 4 چیزی را که می توانید لمس کنید، 2 چیزی را که می توانید بو کنید و 1 چیزی را که می توانید بچشید، پیدا کنید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *