مراقبت و سلامتی

اثرات طولانی مدت رژیم کتو

اثرات طولانی مدت رژیم کتو

اثرات طولانی مدت رژیم کتو : وقتی از گونزالس پرسیده شد که این تغییرات متابولیک مرتبط با کتو ممکن است در درازمدت چه معنایی داشته باشد، توضیح داد که این یک سوال چالش برانگیز است. برخی از تغییرات متابولیک تعیین شده توسط این مطالعه مفید بودند (یعنی کاهش سطح گلوکز ناشتا)، و برخی منفی بودند (یعنی افزایش apoB).

گونزالس گفت: «این ممکن است به این معنی باشد که اثرات بلندمدت بر سلامتی به وضعیت فرد بستگی دارد. به عنوان مثال، آیا کسی مشکل خاصی با کنترل گلوکز ناشتا یا چربی خون خود دارد؟ گونزالس گفت که قصد دارد این تحقیقات را ادامه دهد. او گفت: «ما مشتاقیم بررسی کنیم که آیا پاسخ‌های فردی به رژیم‌های کتوژنیک وجود دارد که ممکن است استفاده شخصی‌شده را تضمین کند و آیا می‌توانیم با استراتژی‌های مکمل هدفمند برخی از اثرات نامطلوب را کاهش دهیم یا خیر».

ما به تازگی یک کمک هزینه بزرگ شورای تحقیقات پزشکی برای برخی از این کارها دریافت کرده ایم و به طور فعال به دنبال بودجه بیشتر برای بقیه هستیم. سارا هرینگتون، متخصص تغذیه در Brio-Medical، پیامدهای بالقوه درازمدت پیروی از رژیم کتو را توضیح داد: “اثرات طولانی مدت رژیم کتوژنیک ممکن است شامل تغییرات مهم تری در میکروبیوم روده باشد که به طور بالقوه منجر به تنوع کلی کمتر می شود.”

هرینگتون ادامه داد: “همچنین ممکن است تحمل گلوکز را بدتر کند – وقتی قندها و کربوهیدرات ها دوباره وارد رژیم شوند، بدن نسبت به قندها و کربوهیدرات ها حساس تر خواهد شد.” رژیم کتوژنیک به احتمال زیاد روش استفاده بدن از انرژی، افزایش متابولیسم چربی و بهبودهای کوتاه مدت مثبت در تنظیم قند خون را تغییر می دهد، اما ممکن است در درازمدت تاثیراتی بر سلامت میکروبیوم داشته باشد.

غذای آماده

محدود کردن قندهای آزاد یا پیروی از رژیم کتو می تواند منجر به کاهش وزن شود. اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم کتو ممکن است عواقب منفی برای سلامتی داشته باشد، مانند افزایش کلسترول بد و آسیب رساندن به سلامت روده. با این حال، به نظر نمی رسد رژیم غذایی حاوی قندهای افزوده کم به سلامت آسیب برساند. گونزالس گفت: «محدودیت قند رایگان با اثرات سلامتی تقریباً کاملاً مطلوب به این امر دست می‌یابد، در حالی که رژیم کتوژنیک با برخی معاوضه‌ها به کاهش وزن دست می‌یابد که ممکن است لازم باشد در مورد آنها محتاط باشیم. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *