تناسب اندام و تغذیه

آیا کاهش وزن خیلی سریع بد است؟

آیا کاهش وزن خیلی سریع بد است؟

آیا کاهش وزن خیلی سریع بد است؟ کاهش وزن سریع و کوتاه مدت ممکن است منجر به از دست دادن توده عضلانی، کمبود مواد مغذی یا سنگ کیسه صفرا شود. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند وزن خود را با سرعتی سالم کاهش دهید.

طبیعی است که بخواهید در سریع ترین زمان ممکن وزن کم کنید.

اما احتمالاً به شما گفته شده است که بهتر است وزن خود را با سرعت آهسته و ثابت کاهش دهید.

این به این دلیل است که بیشتر مطالعات نشان می دهد افرادی که به آرامی وزن خود را کاهش می دهند، احتمال بیشتری دارد که وزن خود را در درازمدت حفظ کنند. کاهش وزن آهسته با خطرات سلامتی بسیار کمتری همراه است.

با این حال، چندین مطالعه اخیر نشان داده اند که کاهش وزن سریع ممکن است به اندازه کاهش وزن آهسته خوب و ایمن باشد.

بنابراین آیا واقعاً کاهش وزن سریع برای شما مضر است؟ این مقاله برای کشف حقیقت به تحقیق می پردازد.

کاهش وزن سریع چیست؟

آیا کاهش وزن خیلی سریع بد است؟ به گفته بسیاری از کارشناسان، کاهش 1 تا 2 پوند (0.45-0.9 کیلوگرم) در هفته یک نرخ سالم و ایمن است.

از دست دادن بیش از آن خیلی سریع در نظر گرفته می شود و می تواند شما را در معرض خطر بسیاری از مشکلات سلامتی، از جمله از دست دادن عضله، سنگ کیسه صفرا، کمبودهای تغذیه ای و کاهش متابولیسم قرار دهد.

رایج‌ترین راه‌هایی که افراد برای کاهش وزن سریع تلاش می‌کنند، ورزش زیاد و پیروی از یک رژیم غذایی پرکالری یا رژیم غذایی بسیار کم کالری کمتر از ۸۰۰ کالری در روز است.

مردم اغلب گزینه خوردن یک رژیم غذایی بسیار کم کالری را ترجیح می دهند، زیرا اغلب کاهش وزن از طریق رژیم غذایی راحت تر از ورزش است.

با این حال، اگر به تازگی یک رژیم غذایی یا برنامه ورزشی را شروع کرده اید، ممکن است در هفته اول بیش از 2 پوند (0.9 کیلوگرم) وزن کم کنید.

برای این دوره اولیه، کاهش وزن سریع کاملا طبیعی است. وزنی که در این مدت از دست می دهید معمولا “وزن آب” نامیده می شود.

وقتی کالری کمتری نسبت به سوزاندن بدنتان مصرف می کنید، بدن شما شروع به فرو رفتن در ذخایر انرژی خود به نام گلیکوژن می کند. گلیکوژن موجود در بدن شما به آب متصل است، بنابراین وقتی گلیکوژن را برای سوخت می سوزانید، بدن آن آب را نیز آزاد می کند.

به همین دلیل است که ممکن است در هفته اول کاهش وزن را تجربه کنید. هنگامی که بدن شما ذخایر گلیکوژن خود را مصرف کرد، کاهش وزن شما باید بین 1 تا 2 پوند (0.45-0.9 کیلوگرم) در هفته تثبیت شود.

آیا می توانید کاهش وزن سریع را حفظ کنید؟

کاهش وزن تنها نیمی از کار است. چالش واقعی این است که آن را برای همیشه خاموش نگه دارید.

اکثر افرادی که از رژیم غذایی پیروی می کنند، تنها پس از یک سال، نیمی از وزنی را که از دست داده اند، به دست می آورند. حتی بدتر از آن، تقریباً همه افرادی که از یک رژیم غذایی پیروی می کنند، پس از 3 تا 5 سال تمام وزنی را که از دست داده اند دوباره به دست می آورند. (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *