تناسب اندام و تغذیه

آیا می توانید میگو خام بخورید؟

آیا می توانید میگو خام بخورید؟

آیا می توانید میگو خام بخورید؟ میگو نوعی سخت پوست است که در سراسر جهان خورده می شود. رنگ پوسته سخت و شفاف آنها از قهوه ای تا خاکستری متغیر است. آنها طعم شیرینی دارند و بسته به تنوع، بافت لطیف یا سفت دارند. اگرچه میگو یک غذای لذیذ محبوب در بسیاری از کشورها است، بسیاری از مردم معتقدند که خوردن آنها به صورت خام خطرناک نیست. این مقاله به شما می گوید که آیا میگوی خام برای خوردن بی خطر است یا خیر.

آیا میگوی خام بی خطر است؟

میگوی خام در بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان خورده می شود. در برخی از مناطق، مایع داخل سر آنها یک غذای لذیذ تلقی می شود. در ژاپن، یافتن ساشیمی تازه ساخته شده از میگوی خام رایج است، در حالی که در چین، گاهی اوقات این صدف را بعد از خیس شدن در مشروب قوی به نام بایجیو، زنده می خورند.

با این حال، میگو ممکن است دارای باکتری، ویروس و انگل باشد که می تواند منجر به مسمومیت غذایی یا بیماری شود. با این وجود، میگو یکی از رایج ترین صدف های پرمصرف در ایالات متحده است و 50 درصد از کل آبزیان جهان را تشکیل می دهد. همچنین منبع خوبی از چندین ماده مغذی از جمله اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین B12 و ید است.

با این حال، باکتری‌ها و ویروس‌های مضری که ممکن است در میگو وجود داشته باشند، تنها از طریق پخت و پز در دمای بالا از بین می‌روند . به دلیل خطر مسمومیت غذایی، میگوی خام برای خوردن ناامن در نظر گرفته می شود.

خلاصه

میگو یک صدف بسیار مغذی و محبوب است. با این حال، خوردن آنها به صورت خام توصیه نمی شود، زیرا ممکن است خطر مسمومیت غذایی را افزایش دهد.

خطرات احتمالی خوردن میگو خام

از هر شش آمریکایی یک نفر هر سال دچار مسمومیت غذایی می شود. مصرف میگوی خام خطر مسمومیت غذایی و آلودگی غذایی را افزایش می دهد.

ممکن است حاوی باکتری های مضر باشد

آیا می توانید میگو خام بخورید؟ میگوی خام اغلب حاوی باکتری به نام ویبریو است. بیش از 70 گونه وجود دارد که 12 مورد از آنها عامل بیماری در انسان هستند مطالعه ای روی 299 نمونه میگوی خام مشخص کرد که 55 درصد آنها حاوی گونه های بالقوه مضر ویبریو هستند که مسئول شرایطی مانند گاستریت، وبا و عفونت هستند.

علاوه بر این، یک مطالعه بر روی میگوهای پرورشی 100 گونه ویبریو را نشان داد که بسیاری از آنها به درمان آنتی بیوتیکی مقاوم بودند. در بررسی 10 کارخانه فرآوری غذاهای دریایی در نیجریه، 100 درصد میگوها حاوی باکتری باسیلوس هستند که معمولاً با اسهال و استفراغ همراه است.

ممکن است منجر به بیماری شود

مسمومیت غذایی یک بیماری شایع مرتبط با خوردن غذاهای مملو از باکتری است. علائم ممکن است شامل استفراغ، گرفتگی معده، تب و اسهال باشد. در واقع، بیش از 90 درصد موارد مسمومیت غذایی ناشی از سالمونلا، ای کولای، ویبریو یا باسیلوس است که همگی در میگوی خام یافت می شوند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *