مراقبت و سلامتی

آنچه در مورد غذا خوردن شهودی باید بدانید

آنچه در مورد غذا خوردن شهودی باید بدانید

آنچه در مورد غذا خوردن شهودی باید بدانید : برای بسیاری از آنها، کاهش وزن طولانی مدت یک هدف دست نیافتنی است. اکثر افرادی که وزن کم می کنند، در نهایت آن را دوباره به دست می آورند. در حالی که کارشناسان پزشکی به مطالعه مزایا و معایب احتمالی رژیم غذایی ادامه می دهند، برخی از افراد برای تغییر شکل روابط خود با غذا به رویکردهای غیر رژیمی برای خوردن روی می آورند.

این رویکردهای غیررژیمی شامل خوردن شهودی، یک فلسفه تغذیه است که تمرین‌کنندگان را تشویق می‌کند تا آگاهانه غذا بخورند و به نشانه‌های گرسنگی درونی بدن خود توجه کنند. به جای شمارش کالری ها یا طبقه بندی غذاها به عنوان “خوب” در مقابل “بد”، افراد شهودی سعی می کنند “به گرسنگی خود احترام بگذارند”، “به سیری خود احترام بگذارند” و “ذهنیت رژیم غذایی را رد کنند.”

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن شهودی ممکن است یک استراتژی کاهش وزن موثر نباشد، اما به نظر می‌رسد فواید دیگری برای سلامت جسمی و روانی دارد. داون کلیفورد، متخصص تغذیه و دانشیار علوم بهداشتی در دانشگاه آریزونا شمالی، به Healthline گفت: «غذا خوردن بصری با بهبود سطح کلسترول، فشار خون و کاهش نشانگرهای التهاب مرتبط است. او افزود: از نظر سلامت روان، خوردن شهودی با بهبود تصویر بدن، سطوح پایین‌تر افسردگی و عزت نفس مرتبط است.

ارتباط مجدد با بدن

ملیسا ماجومدار، متخصص تغذیه در مرکز جراحی متابولیک و چاقی در بوستون و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، به هلث لاین گفت: هرکسی می تواند به طور بالقوه از خوردن بصری بهره مند شود. اما ممکن است به ویژه برای افرادی که در گوش دادن به علائم داخلی بدن خود مشکل دارند، از جمله افرادی که سابقه رژیم غذایی مزمن دارند، مفید باشد. او گفت: «من سعی می‌کنم به مردم بیاموزم که با بدن خود ارتباط برقرار کنند و سیگنال‌هایی را بشنوند و احساس کنند که ممکن است به دلیل سایر عوامل محیطی یا فقط نحوه آموزش بدنشان نادیده گرفته شوند. او ادامه داد: “من در جراحی چاقی و مدیریت وزن کار می کنم، و بیمارانی دارم که تمام زندگی خود را رژیم گرفته اند و واقعاً با وزن خود دست و پنجه نرم کرده اند و دیگر لزوماً نمی دانند چه زمانی گرسنه و سیر هستند زیرا مهربان هستند. این احساسات را از بین برد.

Majumdar از استراتژی های غذایی بصری برای کمک به این افراد برای ارتباط مجدد با بدن خود استفاده می کند. او آنها را تشویق می کند تا به تأثیراتی که غذاها و عادات غذایی مختلف بر احساس گرسنگی و سیری، سطح انرژی و دامنه توجه و خلق و خوی آنها می گذارد توجه کنند.

او همچنین افراد را تشویق می‌کند تا هوس‌های غذایی‌شان را کشف کنند، با مکث و تأمل در مورد آنچه که باعث می‌شود قبل از اقدام بر روی آن‌ها، به آن‌ها فکر کنند. من دوست دارم از چیزی استفاده کنم که آن را H.A.L.T می نامم. روش با مردم،” او گفت. “دریابید، آیا خوشحال، عصبانی، تنها یا خسته هستید، و بررسی کنید که آیا احساس دیگری در ارتباط با دلیل این ولع در شما وجود دارد یا خیر.”

مجومدار از مردم می خواهد که هوس های خود را کشف کنند.

آنچه در مورد غذا خوردن شهودی باید بدانید : او گفت: “گاهی اوقات به این معنی است که یک قیفی بستنی داشته باشید و این اشکالی ندارد.” “اما گاهی اوقات ما از غذا برای جایگزینی برخی احساسات یا احساسات استفاده می کنیم.” (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *