آرایشی و زیبایی

آمپول بیوتین برای چه استفاده میشود؟

آمپول بیوتین برای چه استفاده میشود؟

آمپول بیوتین برای چه استفاده میشود؟ بیوتین ویتامینی است که به مقدار کم در بسیاری از غذاها یافت می شود. بیوتین برای پیشگیری و درمان کمبود بیوتین مرتبط با بارداری، تغذیه طولانی مدت لوله ای، سوء تغذیه و کاهش وزن سریع استفاده می شود. همچنین به صورت خوراکی برای ریزش مو، شکنندگی ناخن ها، بثورات پوستی در نوزادان (درماتیت سبورئیک)، دیابت و افسردگی خفیف استفاده می شود.

چگونه کار می کند؟
بیوتین جزء مهمی از آنزیم‌های بدن است که مواد خاصی مانند چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و غیره را تجزیه می‌کند.

آزمایش آزمایشگاهی خوبی برای تشخیص کمبود بیوتین وجود ندارد، بنابراین این وضعیت معمولاً با علائم آن، که شامل نازک شدن مو (اغلب با از دست دادن رنگ مو) و بثورات پوسته پوسته قرمز در اطراف چشم، بینی و دهان است، شناسایی می شود. علائم سیستم عصبی شامل افسردگی، خستگی، توهم و سوزن سوزن شدن دست ها و پاها است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دیابت می تواند منجر به کمبود بیوتین شود.

 

نمایش اسلاید
کمبود ویتامین D: چقدر ویتامین D کافی است؟
به نمایش اسلاید مراجعه کنید
موارد استفاده و اثربخشی
به احتمال زیاد برای…
درمان و پیشگیری از کمبود بیوتین. علائم کمبود شامل نازک شدن موها (اغلب با از دست دادن رنگ مو) و بثورات پوسته پوسته قرمز در اطراف چشم، بینی و دهان است. علائم دیگر عبارتند از افسردگی، بی حالی، توهم و گزگز در بازوها و پاها. شواهدی وجود دارد که سیگار کشیدن ممکن است باعث کمبود خفیف بیوتین شود.
احتمالا بی تاثیر برای …
بثورات پوستی در نوزادان (درماتیت سبورئیک).
شواهد کافی برای ارزیابی اثربخشی برای…
ریزش مو. شواهد اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد وقتی بیوتین از راه خوراکی در ترکیب با روی مصرف می شود، در حالی که یک کرم حاوی ترکیب شیمیایی کلوبتازول پروپیونات (Olux، Temovate) روی پوست استفاده می شود، می توان ریزش مو را کاهش داد.
دیابت. به نظر نمی رسد بیوتین به تنهایی بر سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تأثیر بگذارد. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ترکیبی از بیوتین و کروم (Diachrome, Nutrition 21) ممکن است قند خون را در افراد مبتلا به دیابت که دیابت آنها با داروهای تجویزی به خوبی کنترل نمی‌شود، کاهش دهد. سایر شواهد اولیه نشان می‌دهد که همین ترکیب نسبت سطح کلسترول تام را به کلسترول خوب لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL)، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) به کلسترول HDL، و غیر HDL به کلسترول HDL کاهش می‌دهد. افراد مبتلا به دیابت نوع 2
درد عصب دیابتی. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بیوتین می تواند درد عصبی را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد.
ناخن های شکننده دست و پا. بیوتین ممکن است ضخامت ناخن های دست و پا را در افرادی که ناخن های شکننده دارند افزایش دهد.
سایر شرایط.

آمپول بیوتین برای چه استفاده میشود؟ برای ارزیابی بیوتین برای این موارد به شواهد بیشتری نیاز است.
پایگاه داده جامع داروهای طبیعی اثربخشی را بر اساس شواهد علمی بر اساس مقیاس زیر رتبه‌بندی می‌کند: مؤثر، احتمالاً مؤثر، احتمالاً مؤثر، احتمالاً ناکارآمد، احتمالاً ناکارآمد، و شواهد ناکافی برای رتبه‌بندی (شرح تفصیلی هر یک از رتبه‌بندی‌ها).

اثرات جانبی
بیوتین در صورت مصرف مناسب و خوراکی احتمالاً برای اکثر افراد بی خطر است. بیوتین در صورت استفاده در دوزهای توصیه شده به خوبی تحمل می شود. هنگامی که به عضلات تزریق می شود و به طور مناسب استفاده می شود، احتمالاً ایمن است. (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *