دسته‌بندی نشده

آمار و حقایق ناباروری

آمار و حقایق ناباروری

آمار و حقایق ناباروری : بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، 12.1 درصد از زنان 15 تا 44 ساله ایالات متحده در باردار شدن و حمل فرزند تا پایان ترم مشکل دارند. نزدیک به 7 درصد از زنان متاهل در این گروه سنی نابارور هستند.

علاوه بر این، طبق CDC، 7.3 میلیون زن بین 15 تا 44 سال از خدمات ناباروری استفاده کرده اند. این حدود 12 درصد از زنان در آن گروه سنی را تشکیل می دهد. منبع معتبر مؤسسه ملی بهداشت (NIH) تخمین می زند که یک زن در 30 سالگی نیمی از یک زن در اوایل دهه 20 خود بارور است. دفتر سلامت زنان تخمین می زند که حدود 20 درصد از زنان در ایالات متحده اکنون اولین فرزند خود را پس از 35 سالگی به دنیا می آورند. حدود 9 درصد از مردان دارای مشکلات باروری هستند. اگرچه باروری مردان نیز می تواند با افزایش سن کاهش یابد، اما کندتر از باروری زنان کاهش می یابد.

چشم انداز ناباروری

تشخیص ناباروری به این معنی نیست که رویاهای شما برای داشتن فرزند به پایان رسیده است. ممکن است مدتی طول بکشد، اما تعدادی از زوج هایی که ناباروری را تجربه می کنند، در نهایت می توانند صاحب فرزند شوند. برخی به تنهایی این کار را انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر به کمک پزشکی نیاز دارند.

درمان مناسب برای شما و همسرتان به عوامل زیادی از جمله سن شما، علت ناباروری و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. به طور مشابه، اینکه آیا یک درمان ناباروری خاص منجر به بارداری می شود یا نه، می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. در برخی موارد، مشکل باروری ممکن است قابل درمان نباشد. بسته به شرایط، پزشک ممکن است به شما و همسرتان پیشنهاد دهد که اسپرم یا تخمک اهداکننده، رحم جایگزین یا فرزندخواندگی را در نظر بگیرید.

چشم انداز باروری در ایالات متحده با تغییرات زیادی در نگرش ها و هنجارهای فرهنگی همچنان پویا است. این گزارش در مورد وضعیت فعلی باروری را بررسی کنید.

چرخه باروری

آمار و حقایق ناباروری : زنان در زمان تخمک گذاری بیشترین باروری را دارند. ردیابی تخمک گذاری و سپس تمرکز فعالیت جنسی در این زمان می تواند شانس باردار شدن شما را افزایش دهد. تخمک گذاری یک روز در ماه اتفاق می افتد. در این زمان، تخمدان های شما یک تخمک بالغ آزاد می کنند که شروع به حرکت در لوله های فالوپ می کند. اگر تخمک در طول سفر خود با اسپرم مواجه شود، لقاح ممکن است رخ دهد. اگر تخمک بارور نشود، در عرض 24 ساعت پس از تخمک گذاری می میرد. با این حال، اسپرم می تواند تا پنج روز در بدن زن زندگی کند و شانس لقاح را افزایش دهد. به همین دلیل، شما در واقع برای حدود پنج تا شش روز از ماه بارور هستید.

تخمک گذاری هر ماه در زمان مشخصی اتفاق نمی افتد، بنابراین مهم است که علائم تخمک گذاری را بشناسید. این تغییرات می تواند شامل تغییرات بدنی مانند گرفتگی شکم و افزایش جزئی دمای بدن باشد. راه‌های دیگری برای تشخیص اینکه چه زمانی بیشترین باروری را دارید کشف کنید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *